Як fintech-компанії захищають персональні дані користувачів

https://nachasi.com/2018/05/11/finteh-data-protection/

Я вже розповідала про те, як фінансові сервіси, створені фінтех-компаніями, можуть активніше залучати населення до фінсистеми: локальної і міжнародної. Там, де років 10-15 тому домінували банки, тепер найбільш впевнено почуваються фінтех-компанії, що створюють затребувані сервіси на основі банківських API. У багатьох розвинених країнах вони відповідають директиві PSD2, імплементацію якої не так давно закінчили в країнах ЄС і яка невдовзі повинна стати реальністю і для України.

Що таке директива PSD2

Revised Payment Service Directive 2 — це директива ЄС, створена з метою розширення конкурентних можливостей на ринку платіжних послуг і стандартизації законодавства про захист прав споживачів і про права та обов’язки сторони, що надає платіжні послуги та їх користувачів. Говорячи більш зрозумілою мовою — що хорошого вона несе для кінцевого споживача і що для цього повинен зробити бізнес:

  • краще захищає права клієнта при фінопераціях в онлайні – а значить бізнесу доведеться давати більше гарантій;
  • вводить обов’язкове впровадження інтерфейсів доступу надавачів платіжних послуг до рахунків клієнтів. Це дуже допоможе стартапам, чиї юрособи мають статус НФУ (небанківської фінансової установи).

У чому переваги PSD2

Єдиний законодавчий стандарт на території Європейської економічної зони — це перемога, адже після впровадження PSD 2 особливості законодавства різних країн не заважають роботі і створюють рівні конкурентні умови.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:9 fintech-стартапів, які змінюють світовий ринок фінансових послуг

Все це відкриває нові можливості. Багато банків продовжують об’єднуватися з фінтех-компаніями, щоб з’єднати досвід на ринку і ресурс фінансів з передовими технологіями. Це активно відбувається в Україні, про що я розповідала в рамках відвідування Unit Fintech Forum. Український ринок тестує вдалі практики ЄС, готуючись стати частиною того ринку.

Однак є один бар’єр, долати який зобов’язані всі без винятку учасники ринку — недовіра. Кожен «злив» персональних даних або даних карток чи масована хакерська атака — це стрес-тест галузі, проходження якого робить сильнішим, але й крок назад в плані трастовості бізнесу. І з цим треба щось робити. Наприклад, тримайте посилання на відносно свіже дослідження британців з CBR, в якому, як виявилося, близько 65% британських споживачів схильні до більшої довіри фінансовим сервісам, якщо ті відмовляться від паролів на користь біометричного захисту акаунтів. А тепер бум — 30% опитаних в одній з найбільш технологічних країн світу в принципі не довіряють своїм банкам!

Панікувати через це не варто, але висновок напрошується несуперечливий: мало зробити хороший і працюючий сервіс. Потрібно захистити дані користувача не на словах, а на ділі. Адже будь-яка брехня легко перевіряється в епоху пост-правди, і в разі фейлів інтернет запам’ятає їх назавжди.

Як фінансовим сервісам підтримувати довіру користувачів

Відхід від паролів в сторону біометрії

Біометрична аутентифікація вже не є чимось новим. По-перше, тому що до Touch ID ми звикли давно, а критикувати Face ID недавно закінчили — це значить, що метод входить в ранг норми. А все тому що в 2018 році паролі аж надто легко зламати (навіть якщо це не пароль QWERTY123). Відбиток пальця отримати складніше, ніж натиснути Ctrl + C / Ctrl + V, правда? Крім очевидної переваги у плані безпеки, він являє собою значно зручніший спосіб аутентифікації. Запам’ятовувати свої паролі вже не потрібно, користуватися пристроєм введення теж — це аргумент на користь поліпшення user experience, який, як я говорила, дуже важливий для покоління Z.

Оперативний саппорт з максимальною кількістю актуальних каналів зв’язку

Гарна підтримка продукту часто переважає якісь його недоліки. Адже якщо налагодити відносини зі споживачем і максимально оперативно реагувати на його зауваження, він / вона допоможуть зробити продукт краще. Головними принципами тут є прозорість (якщо така не суперечить нормам безпеки компанії). Швидке реагування на запити і рішення проблем має відбуватися не тільки по телефону або через форму зворотнього зв’язку, а в першу чергу в месенджерах. Першу лінію підтримки допомагають створити боти, але живе спілкування — в пріоритеті.

Для українських фінтех-компаній зараз дуже важливо зберегти та примножити статус двигуна прогресу. Саме наша здатність до адаптації і швидких змін допомагає зберігати максимальну ефективність і змінювати всю сферу на краще.

Добавить комментарий

Please log in using one of these methods to post your comment:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход /  Изменить )

Google photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google. Выход /  Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход /  Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход /  Изменить )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.